Qüestionari Self-audit

Rebrà un mail amb els resultats del Selfaudit en aquesta adreça

Estàndard 1: Política de gestió i compromís

1.1 El centre sanitari té documents que especifiquen el compromís d'implementació de tots els estàndards de la Global Network.
1.2.1 El centre sanitari prohibeix l'acceptació de patrocini i finançament de la indústria tabaquera.
1.2.2 El centre sanitari prohibeix la vanda de productes del tabac, incloent els dispositius susceptibles d'alliberament de nicotina o similars (DSAN).
1.3.1 Un membre de la direcció participa en la implementació de la política sense tabac.
1.3.2 La responsabilitat en la implementació de la política està definida per a cada nivell i per a cada estàndard.
1.4.1 En els contractes laborals dels empleats es sol·licita el seu compromís envers la política sense tabac del centre sanitari.
1.4.2 En els contractes de serveis i externalitzats es sol·licita el compromís dels empleats de les empreses subcontractades amb la política sense tabac del centre sanitari.
1.5.1 L'estratègia i el pla d'acció es desenvolupen i gestionen a través d'un comitè o grup de treball.
1.5.2 L'estratègia i el pla d'acció es revisen anualment d'acord amb els resultats del self-audit, del seguiment i de l'avaluació.
1.6 S'assignen els recursos financers i humans necessaris per a la implementació del pla d'acció.

Estàndard 2: Comunicació

2.1 S’informa a tot el personal, tant propi com subcontractats, sobre la política sense tabac del centre sanitari i dels serveis per deixar de fumar.
2.2 S'informa a tots els/les usuaries/es sobre la política sense tabac del centre sanitari i dels serveis per deixar de fumar.
2.3 S'informa a la comunitat, incloent col·lectius específics, sobre la política´sense tabac del centre sanitari i dels serveis per deixar de fumar.

Estàndard 3: Formació

3.1 Tot el personal, incloent els directius, participen en les sessions informatives o formatives i de sensibilització sobre la política sense tabac del centre sanitari.
3.2 Tot el personal està format en com abordar a les persones consumidores de tabac i usuàries de DSAN per informar-les sobre la política sense tabac i dels serveis per deixar de fumar disponibles.
3.3 Tot el personal sanitari està format en intervenció breu per motivar a les persones consumidores de tabac i usuàries de DSAN a deixar el seu consum.
3.4 Tot el personal clínic clau està format en tècniques motivacionals per deixar de fumar, basades l'evidència.

Estàndard 4: Identificació, diagnòstic i suport per deixar de fumar

4.1 Totes les persones consumidores de tabac i usuàries de DSAN s'identifiquen sistemàticament i es diagnostica i registra la seva dependència.
4.2 Totes les persones consumidores de tabac i usuàries de DSAN son identificades sistemàticament i es diagnostica i registra la seva dependència.
4.3 La informació sobre els riscos del consum de tabac (incloent els DSAN) i sobre els mètodes per deixar de fumar està àmpliament disponible per a tots els/les usuaris/es del centre.
4.4.1 Totes les persones consumidores de tabac i usuàries de DSAN reben consell breu basat l'evidència.
4.4.2 Es registren totes les intervencions per motivar a les persones consumidores de tabac i usuàries de DSAN a deixar el seu consum.
4.5 Totes les persones consumidores de tabac i usuàries de DSAN i aquelles exposades al fum ambiental del tabac o a l'aerosol tenen les seves necessitats identificades i registrades en el pla terapèutic.
4.6 Totes les persones consumidores de tabac i usuàries de DSAN tenen accés a un servei per deixar de fumar que proporciona tractaments basats en l'evidència.
4.7 El servei per deixar de fumar aborda les necessitats dels diferents grups d'usuaris/es fent ús de guies específiques de tractament o protocols basats en l'evidència.
4.8 Es disposa de suport farmacològic per a les persones consumidors de tabac i usuaris/es de DSAN basat en l'evidència.
4.9 El servei per deixar de fumar disposa d'un procediment per realitzar el seguiment als seus usuaris/es basat en l'evidència.

Estàndard 5: Ambient lliure de tabac

5.1 Tots els edificis dins del centre sanitari són completament lliures de tabac i de DSAN.
5.2 Les zones exteriors del recinte i els transports del centre sanitari estan completament lliures de tabac i de DSAN.
5.3 La senyalètica indica els productes prohibits i els límits dels espais sense fum en tots els edificis i en totes les zones exteriors del seu recinte.
5.4 Enlloc del centre sanitari es ven, distribueix o anuncia tabac o DSAN.
5.5 Existeix un procediment per registrar i prevenir l'exposició al fum ambiental del tabac i a l'aerosol dels DSAN.
5.6 Totes les circumstàncies excepcionals es gestionen mitjançant un procediment coherent amb la desnormalització del consum de tabac.
5.7 Existeix un procediment en vigor que permet registrar tots els incidents i gestionar tots els incompliments.

Estàndard 6: Lloc de treball saludable

6.1 El centre sanitari té un programa integral de promoció de la salut als llocs de treball.
6.2 Les polítiques del centre sanitari descriuen els rols proactius i exemplars del personal en la implementació i el recolzament a la política sense tabac al lloc de treball.
6.3 Existeix un procediment actualitzat que permet identificar i motivar les persones consumidores de tabac i DSAN a deixar el seu consum.
6.4 El personal té accés a un servei per deixar de fumar.
6.5 L’incompliment per part del personal s’aborda mitjançant procediments disciplinaris interns.

Estàndard 7: Compromís amb la comunitat

7.1.1 El centre sanitari treballa amb els representants de la comunitat i altres organitzacions per promoure i contribuir a activitats sense tabac a nivell nacional i internacional.
7.2.1 El centre sanitari treballa amb els representants de la comunitat per motivar i ajudar a les persones consumidores de tabac i usuàries de DSAN a deixar el seu consum.
7.2.2 El centre sanitari treballa amb els representants de la comunitat per fer front a les necessitats de col·lectius específics (dones, joves, immigrants, població desfavorida i altres grups culturals).
7.3 El centre sanitari comparteix les seves millors pràctiques en el desenvolupament i l'aplicació de les polítiques lliures de tabac.

Estàndard 8: Seguiment i avaluació

8.1.1 Existeix un procés intern per revisar com a mínim un cop l'any l'aplicació dels estàndards.
8.1.2 El procés de revisió té en compte l'opinió dels usuaris del servei i del personal del centre.
8.1.3 El centre sanitari col·labora en les activitats d'avaluació externes (auditories) sobre la seva política sense tabac.
8.2.1 Existeixen sistemes de registre de dades, incloent el self-audit, per fer el seguiment de l’aplicació de les polítiques sense tabac.
8.2.2 Les dades recollides s'utilitzen per millorar la implementació de la política i el pla d'acció anual.

Les dades registrades són tractades d’acord amb la llei espanyola 15/1999 de Protecció de Dades de Caràcter Personal.

Aquesta informació no es vendrà ni serà transferida a tercers o utilitzada amb motius comercials.

Contacte: sensefum@iconcologia.net